XV FESTIWAL MUZYCZNY W KRAINIE CHOPINA

XV letnia edycja: 21 czerwca - 6 października 2019

Wojciech Gierlach - bas

Absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej w klasie Kazimierza Pustelaka. Laureat wielu nagród i wyróżnień na międzynarodowych konkursach wokalnych, m.in.: Konkursie im. Ady Sari (1999, I miejsce), Konkursie Wokalnym w Bilbao (2000, II miejsce), Premio Caruso w Mediolanie (2001, nagroda główna), Konkursie im. Francisco Viñasa w Barcelonie (2004, III miejsce) oraz Nagrody im. Jana Kiepury (2012).
Gościł w wielu prestiżowych teatrach operowych, występował m.in. jako Don Basilio (Cyrulik sewilski) w Deutsche Oper Berlin, Oroveso (Norma) w Teatro Nacional São Carlos w Lizbonie, Asur (Semiramida) w Royal Danish Opera w Kopenhadze, Argenio (Imeneo) w Opera Ireland w Dublinie, Alidoro (Kopciuszek) na Festival d’Aix-en-Provence, Melisso (Alcina) w Opéra National de Bordeaux, Orbazzano (Tankred) w Teatro de la Maestranza w Sewilli, Leporello (Don Giovanni) w Nico Theater w Kapsztadzie i Hrabia Rodolfo (Lunatyczka) w Theater St.Gallen. Na scenie Teatru Wielkiego - Opery Narodowej zaśpiewał takie partie, jak: Colline w Cyganerii, Don Alfonso w Lukrecji Borgii, Raimondo w Łucji z Lammermooru, tytułowy Figaro w Weselu Figara oraz Escamillo w Carmen.
Obecny sezon artystyczny rozpoczął, wykonując partię Melissa w operze Alcina Haendla na scenach: nowojorskiej Carnegie Hall (z Joyce DiDonato i The English Concert), paryskiego Théâtre des Champs-Elysées i Theater an der Wien. Rolę tę powtórzył także w Duńskiej Operze Królewskiej w Kopenhadze.
Artysta z powodzeniem występuje także w repertuarze koncertowym i oratoryjno-kantatowym, śpiewa m.in. w takich utworach, jak: Msza h-moll Bacha pod dyrekcją Helmutha Rillinga w Filharmonii Narodowej w Warszawie, Missa solemnis Beethovena w berlińskim Konzerthaus, Magnificat Bacha w Auditorio Nacional de Madrid, Stabat Mater Rossiniego z Orquesta del Principado de Asturias w Oviedo i Dies Irae Pendereckiego z Simon Bolivar Orchestra w Caracas. W najbliższych planach ma m.in. debiut na scenie Walijskiej Opery Narodowej w Cardiff jako Sir Giorgio w Purytanach Belliniego.

Piotr Sałajczyk - fortepian

Piotr Sałajczyk (ur. 1982)

Ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie fortepianu prof. Józefa Stompla, studia uzupełniał w Mozarteum w Salzburgu
w klasie fortepianu prof. Pavla Gililova. Obecnie jest asystentem w macierzystej uczelni.

W 2011 roku firma DUX wydała jego debiutancki album, na której znalazły się ostatnie sonaty L. van Beethovena (op. 111) i F. Schuberta (D 960). Płyta, mająca być w zamyśle swoistym credo artysty, została entuzjastyczne oceniona przez krytyków, otrzymując dwa wyróżnienia: MAESTRO – francuskiego magazynu PIANISTE oraz PIZZICATO SUPERSONIC AWARD – magazynu PIZZICATO z Luksemburga.

Pianista wiele uwagi poświęca muzyce XX i XXI wieku. W 2009 roku został zaproszony do Berlina i Poczdamu na cykl recitali z muzyką najnowszą polskich i niemieckich kompozytorów. Na koncercie finałowym Warszawskiej Jesieni 2011 wykonywał z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej partię głosu syntetycznego w utworze „Breaking News” Aleksandra Nowaka. Ma na swoim koncie wiele prawykonań, współpracując z artystami tej miary, co Urszula Kryger, Agata Zubel czy Kwartet Śląski, z którym obecnie pracuje nad płytą dla firmy Naxos z dziełami kameralnymi K. Meyera.
Związany jest z orkiestrą AUKSO oraz Orkiestrą Muzyki Nowej, biorąc udział w takich festiwalach jak Warszawska Jesień, Aksamitna Kurtyna we Lwowie, Ars Cameralis, Wratislavia Cantans, czy krakowski Festiwal Muzyki Filmowej. Regularnie towarzyszy przy fortepianie Piotrowi Pławnerowi.

Piotr Sałajczyk chętnie angażuje się w wydarzenia z pogranicza sztuk; w 2012 roku wystąpił u boku Krzysztofa Globisza w przedstawieniu słowno-muzycznym „Poezja
i muzyka czasu Rewolucji”, w Roku Chopinowskim wspierał zespół VOLOSI oraz Lasoń Ensemble w projekcie „Chopin na łąkach i w salonie”. Z tą ostatnią formacją nagrał w 2012 roku płytę z polskimi kwintetami fortepianowymi (wydaną przez CD Accord), która otrzymała nominację do nagrody fonograficznej Fryderyk.

Artysta prowadzi aktywne życie koncertowe, występując jako solista z orkiestrami, (m. in.: Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia, Sinfonia Iuventus, Orkiestrą AUKSO), biorąc udział w wielu festiwalach muzycznych, takich jak: Bejing Modern Music Festival w Chinach, Lwowski Festiwal „Wirtuozi”, Międzynarodowy Festiwal im. G. G. Gorczyckiego, Intersonanzen w Poczdamie, Unerhoerte Musik w Berlinie, Festiwal im. Anatolija Kos-Anatolskiego w Kołomyji, Primus inter Pares w Lublinie, Dni Muzyki Kompozytorów Krakowskich, Festiwal Kwartet Śląski i jego goście, Festiwal Prawykonań NOSPR, Sommets Musicaux de Gstaad, Musique et Neige w Szwajcarii.

Piotr Sałajczyk jest laureatem wielu festiwali oraz konkursów (NIFC Warszawa, Szafarnia, Radziejowice, Słupsk, Val Tidone), stypendystą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci.
Od kilku sezonów bierze udział w prestiżowych kursach mistrzowskich Sommerakademie w Salzburgu jako oficjalny pianista.

/03.01.2014/

Tadeusz Wojciechowski - dyrygent

Urodzony w  Warszawie, po studiach w stołecznej Akademii Muzycznej w klasie wiolonczeli Andrzeja Orkisza i dyrygentury w klasie Stanisława Wisłockiego, w latach 1973-74 doskonalił swoje umiejętności w zakresie gry na wiolonczeli w paryskim Narodowym Konserwatorium w mistrzowskiej klasie Bernarda Michelina.

Jako kameralista otrzymał III nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Współczesnej „Gaudeamus" w Rotterdamie (1973), a jako wiolonczelista II nagrodę na Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym im. Dezyderiusza Danczowskiego w Poznaniu (rok później). Jest laureatem wielu nagród również jako dyrygent. Najważniejsze spośród nich to: II nagroda na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Besançon we Francji oraz III nagroda i Nagroda Ministra Kultury i Sztuki na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim im. Grzegorza Fitelberga w Katowicach.
Jeszcze w czasie studiów w Paryżu współpracował z takimi zespołami, jak Orchestre de Versaille, Les Musiciens de Paris, Orchestre des Pasdeloup, Orchestre de Colonne i Orchestre de Conservatoire. W latach 1976-77 był koncertmistrzem Polskiej Orkiestry Kameralnej kierowanej przez Jerzego Maksymiuka, z którą odbył kilka tournées, m.in. po Włoszech, Niemczech i Wielkiej Brytanii oraz dokonał nagrań dla firmy fonograficznej EMI. Równocześnie, od 1976 rozpoczął jako dyrygent współpracę z Teatrem Wielkim w Warszawie, która trwała do 1983. W 1982 został zaproszony do Królewskiej Duńskiej Opery w Kopenhadze, gdzie w latach 1983-96 był głównym dyrygentem.
Występował również w tak prestiżowych teatrach operowych świata, jak Metropolitan Opera w Nowym Jorku, Teatro La Fenice w Wenecji, Teatro Carlo Felice w Genui, Królewska Opera w Sztokholmie i Królewska Opera w Oslo. W 1994 został dyrektorem Orkiestry i Chóru Polskiego Radia w Krakowie i pełnił tę funkcję do rozwiązania zespołu. Następnie objął funkcję dyrektora Teatru Wielkiego w Warszawie i pełnił ją do 1996. Od 1998 do 2004 był dyrektorem artystycznym Muzycznego Festiwalu w Łańcucie i Filharmonii Rzeszowskiej. W 2002 został również szefem-dyrygentem Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Pomorskiej. Ponadto współpracuje z niemal wszystkimi orkiestrami symfonicznymi w Polsce i z Orkiestrą Sinfonia Varsovia. Jest też pierwszym gościnnym dyrygentem Narodowej Opery Łotewskiej w Rydze, stale współpracuje z Teatrem Operowym w Monachium. W latach 2005 - 2008 pełnił funkcję dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej im. A. Rubinsteina.
Występował w wielu krajach, m.in. w Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Luksemburgu, Belgii, Danii, Norwegii, Szwecji, Słowenii, we Włoszech, Turcji, Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Kolumbii i Japonii. Dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia i Radia Duńskiego. Ma w repertuarze czterdzieści dzieł operowych oraz większość światowego repertuaru symfonicznego.
W roku 2007 kapelmistrz został uhonorowany Srebrnym Medalem „Zasłużony Kulturze - Gloria Artis", przyznawanym przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Od września 2009 roku pełnił funkcję Dyrektora Artystycznego Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus, a od listopada 2012 jest Dyrektorem Naczelnym orkiestry.

POLSKA ORKIESTRA SINFONIA IUVENTUS

Została utworzona z inicjatywy Maestro Jerzego Semkowa na mocy rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 1 października 2007 r. W skład Orkiestry wchodzą najzdolniejsi absolwenci i studenci wyższych uczelni muzycznych, którzy nie ukończyli 30 roku życia.

SinfoniaIuventus rozpoczęła działalność artystyczną w czerwcu 2008 roku. Współpracowała ze znakomitymi dyrygentami, takimi jak: John Axelrod, Kai Bumann, Charles Dutoit, José Maria Florêncio, Gabriel Chmura, Kazimierz Kord, Jan Krenz, Grzegorz Nowak, Jerzy Maksymiuk, Krzysztof Penderecki, Rafael Payare, Jerzy Salwarowski, Tadeusz Strugała, George Tchitchinadze, Antoni Wit, Tadeusz Wojciechowski, Maxim Vengerov oraz solistami, wśród których byli m.in.: YuliannaAvdeeva, AbdelRahman El Bacha, Alena Baeva, François-RenéDuchâble, Lukas Geniušas, Krzysztof Jabłoński, Jakub Jakowicz, Alexander Kniazev, Andrei Korobeinikov, Bartosz Koziak, Ivan Monighetti, Janusz Olejniczak, Piotr Paleczny, Jadwiga Rappé, Jan Stanienda, Agata Szymczewska, Tatiana Szebanowa.

Od początku działalności Orkiestra zrealizowała szereg nagrań płytowych, radiowych oraz telewizyjnych dla Universal Music, CD Accord, DUX, Polskiego Radia S. A., Albany Records, TVP Kultura. Szczególne miejsce w dyskografii Orkiestry zajmują dwie płyty z repertuarem symfonicznym (Schubert, Czajkowski) zarejestrowane pod batutą Maestro Jerzego Semkowa. Współpraca dyrygencka z Krzysztofem Pendereckim zaowocowała wydaniem kompletu jego Symfonii w autorskim kształcie interpretacyjnym (2012). Wydawnictwo zostało uhonorowane nagrodą International Classical Music Award (2014).

W dorobku zespołu znajdują się ponadto nagrania z dyrygentami i solistami takimi jak Gabriel Chmura (R. Strauss, Françaix, Debussy), Tadeusz Wojciechowski (Chopin), Marcin Nałęcz-Niesiołowski (Chopin), Mariusz Patyra (Wieniawski), Ivan Monighetti (Haydn), Agata Szymczewska (Bruch, Wieniawski i Mendelssohn), George Tchitchinadze i Monika Wolińska (Bacewicz).
Orkiestra występowała na wielu estradach koncertowych oraz podczas licznych festiwali w Polsce i za granicą: w Austrii, Chinach, Francji, Hiszpanii, Niemczech, Portugalii, Szwajcarii, na Litwie, Ukrainie i we Włoszech.

Od kwietnia 2009 roku orkiestra jest członkiem Europejskiej Federacji Narodowych Orkiestr Młodzieżowych (EFNYO).

W listopadzie 2013 roku Krzysztof Penderecki objął Orkiestrę Honorowym Patronatem Artystycznym.



Henryka Trzonek - skrzypce /Niemcy/

urodzona w Warszawie, pochodzi z rodziny słynnych muzyków (matka – Halina Kowalska - koncertmistrz Orkiestry Radiowej pod batutą Stefana Rachonia, ojciec - Henryk Trzonek - znakomity altowiolista).
Naukę gry na skrzypcach rozpoczęła w wieku 6 lat u prof. Heleny Zarzyckiej w słynnej Szkole Mu-zycznej przy ul. Miodowej w Warszawie. Po maturze, w Liceum Muzycznym przy ul. Pięknej, otrzy-mała stypendium do Konserwatorium Leningradzkiego (St. Petersburg), gdzie studiowała pod kierun-kiem prof. Michaiła Waimana i ukończyła je z wyróżnieniem. Na zaproszenie prof. André Gertlera kontynuowała studia muzyczne w Konserwatorium Królewskim w Brukseli, gdzie otrzymała dyplom „Prix du Violon et Diplome Supérieure de Musique de Chambre”. Koncertowała w licznych krajach europejskich oraz w USA, dokonując wielu nagrań dla radia i telewizji. W 1981 r. wygrała konkurs dla muzyków orkiestrowych.
Przez kolejne 35 lat była I skrzypaczką w Radio-Sinfonie-Orchesters we Frankfurcie nad Menem, z którą odbyła liczne tournée koncertowe, m.in. po Ameryce, Japonii i Chinach. Przez cały ten czas występowała również jako solistka i kameralistka. Wspólnie z pianistką Mirą Raiz występowała pod nazwą „Duo Bacewicz” propagując muzykę kompozytorów polskich i słowiańskich. Od kilku lat wy-stępuje z polską pianistką Katarzyną Glensk.

Katarzyna Glensk - fortepian

Koncertuje jako solistka i kameralistka. Występowała w wielu krajach Europy, m.in. w Niemczech, Czechach, Rosji, Danii oraz Wielkiej Brytanii, gdzie zadebiutowała w londyńskim St. Martin-in-the-Fields oraz St. Edmund’s Hall w Oxfordzie. Współpracowała z Estradą Kameralną Filharmonii Narodowej. Regularnie występuje z recitalami Chopinowskimi w Łazienkach Królewskich w Warszawie, bierze udział w festiwalach muzycznych, m. in. Chantarelle oraz Festiwal Narolarte.

Studiowała w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Bronisławy Kawalli oraz klasie kameralistyki prof. Mai Nosowskiej. Podczas rocznego stażu studiów podyplomowych pobierała naukę u prof. Jana Ekiera oraz prof. Bronisławy Kawalli. W tym okresie brała również udział w lekcjach mistrzowskich u prof. Andrzeja Jasińskiego i prof. Tomasza Herbuta. Sztukę pianistyczną doskonaliła jako stypendystka podczas letnich kursów muzycznych w Dartington (Wielka Brytania).

W 2001 roku została stypendystką Trinity College of Music w Londynie. Kształciła się tam pod kierunkiem Douglasa Fincha oraz Richarda Marksona, uczestnicząc w kursach mistrzowskich prowadzonych przez Yonty Solomona, Geralda Robbinsa i George Hadjinikosa.

W dorobku ma wiele nagród i wyróżnień, m.in. pierwszą nagrodę na VII Międzynarodowym Konkursie Duetów Kameralnych im. L. Janačka (Brno), pierwszą nagrodę L. Smith Duo Prize (Londyn) - obie w duecie z Ewą Mizerską, pierwszą nagrodę The Chopin Prize (Londyn) oraz drugą nagrodę w konkursie E. Schumann Duo Prize for Lieder (Londyn).

W duecie z Ewa Mizerską dokonała polskiego prawykonania Sonaty na wiolonczelę i fortepian op.99 Krzysztofa Meyera. Utwór ten znalazł się na monograficznej płycie poświeconej utworom polskiego kompozytora wydanej przez wytwórnię Toccata Classics w Londynie. Z okazji Roku Chopinowskiego pianistka wydala również płytę z wybranymi utworami kompozytora.

Tadeusz Domanowski - fortepian

Jest jednym z najciekawszych polskich pianistów młodego pokolenia. Vladimir Ashkenazy powiedział o nim: „Słuchając Tadeusza Domanowskiego byłem pod dużym wrażeniem zarówno jego wielkiego talentu, jak i oddania muzyce". Inny legendarny pianista Lazar Berman powiedział: „Tadeusz Domanowski jest dojrzałym muzykiem o ogromnym potencjale twórczym".
Tadeusz Domanowski urodził się w Gliwicach. Swoją edukację artystyczną rozpoczął w wieku dziewięciu lat w gliwickiej Szkole Muzycznej w klasie prof. Danuty Rafik. W 1999 roku ukończył Państwowe Liceum Muzyczne im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie prof. Marczelli Eriginy. Jest również absolwentem Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Andrzeja Stefańskiego. Od 2013 roku doskonali swoje umiejętności pianistyczne w Steinhardt School of Culture, Education and Human Development na Uniwersytecie Nowojorskim pod kierunkiem prof. Deirdre O’Donohue. Jest także członkiem Adjunct Faculty w New York University.
Tadeusz Domanowski aktywnie uczestniczył w licznych kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich pianistów jak: Menahem Pressler, Lazar Berman, Stephen Kovacevich, Jerome Rose, John Owings, Pavel Gililov, Vladimir Viardo, Aldona Dvarionaite.
Tadeusz Domanowski jest laureatem wielu konkursów pianistycznych m.in: Konkursu Steinwaya w Hamburgu (Niemcy), Międzynarodowego Konkursu im. Balysa Dvarionasa w Wilnie (Litwa), IBLA Grand Prize (Włochy).
Koncertował w wielu krajach Europy, Ameryki i Azji między innymi w: Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Grecji, Czechach, Rumunii, Mołdawii, na Litwie, w Rosji, Chinach, Stanach Zjednoczonych. Występował z recitalami i jako solista z orkiestrami symfonicznymi na wielu festiwalach w Polsce i za granicą m.in.: Rencontres Internationales Frederic Chopin w Nohant we Francji, 26th Harbin Summer Music Festival w Harbin w Chinach, Martisor 2003 w Kiszyniowie w Mołdawii, Festiwal Muzyczny w Bad Gandersheim w Niemczech, Ionio Festival "Paolo Carrer" w Grecji, Festiwalu Bebersee w Niemczech). W 2008 roku został wyróżniony i zaproszony przez Europejski Bank Centralny (jako jedyny instrumentalista z Polski) do wzięcia udziału w festiwalu "Europejskie Dni Kultury" we Frankfurcie nad Menem.
Tadeusz Domanowski występował również jako kameralista na wielu festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą (Talentinum 2000 w Zlin w Czechach, Dni Kultury Polskiej w Sztokholmie w Szwecji, Festiwal „Wieczory w Arsenale”). W 2000 roku otrzymał zaproszenie od światowej sławy skrzypaczki i profesorki Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie Mariny Jaszwili do towarzyszenia artystce w cyklu koncertów monograficznych poświęconych twórczości kameralnej Johannesa Brahmsa, na których wspólnie wykonali wszystkie Sonaty na skrzypce i fortepian tego kompozytora. Koncerty odbyły się w Polsce i w Rosji. Współpracował również z Kwartetem Śląskim oraz Kwintetem Filharmonii Narodowej.
Ponadto uczestniczył w cyklu programów telewizyjnych transmitowanych przez TVP Polonia, w których wykonał utwory fortepianowe i kameralne polskich kompozytorów. Ponadto dokonał wielu nagrań archiwalnych utworów fortepianowych Beethovena, Chopina oraz utworów współczesnych kompozytorów dla Polskiego Radia. Nagrywał również dla Radio France, France 2 oraz kanału telewizyjnego "Mezzo".
W marcu 2013 roku ukazał się jego debiutancki album solowy z utworami Scarlattiego, Liszta, Schumanna, Prokofiewa i Horowitza wydany przez EMI Classics. Wśród najważniejszych wydarzeń 2013 roku wymienić należy koncert w Carnegie Hall w Nowym Jorku oraz koncert w Filharmonii Narodowej w Wilnie z towarzyszeniem Litewskiej Państwowej Orkiestry Symfonicznej.

Agnieszka Kaćma - flet


Urodzona w rodzinie artystycznej, ukończyła z wyróżnieniem Państwową Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną we Wrocławiu I i II st. (1980) w klasie fletu Józefa BALCARA. Studiowała w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej we Wrocławiu, otrzymując dyplom z wyróżnieniem w klasie fletu Jerzego MROZIKA (1984).
W latach 1989-90 była stypendystką Rządu francuskiego w Paryżu, w klasie fletu Alain MARION
w Conservatoire Nationale Superieur de Musique. W 1990 r. uzyskała dyplom (Diplome Superieur) Ecole Normale de Musique w Paryżu w klasie fletu Shigenori KUDO,a w 1993r. w klasie Chantal DEBUCHY jednogłośnie przyznano jej dyplom najwyższy w zakresie muzyki kameralnej. W latach 1998 – 1999 doskonaliła swój warsztat u Pierre -Yves ARTAUD również w Paryżu.
Agnieszka Kaćma aktywnie uczestniczyła w 15 mistrzowskich kursach w zakresie wykonawstwa solowego, kameralistyki oraz muzyki współczesnej u takich znakomitości jak m.in. Maxence LARRIEU, Johannes WALTER, Robert AITKEN ,Christian LARDE, Alain MARION, Pierre-Yves ARTAUD, Jacques DELANNOY,Huguette DREYFUS, Toru TAKEMITSU .
Artystka była stypendystką Fondation des Treilles, Centre Acanthes, C.I.F.M - Nice, Centre Musical International d’Annecy, Hochschule fűr Musik-Weimar oraz Institut fűr Neue Musik – Darmstadt.
W charakterze flecisty – solisty grała w wielu renomowanych orkiestrach m. in. we Wrocławskiej Orkiestrze
Kameralnej « Leopoldinum »,w Polskiej Orkiestrze Kameralnej Jerzego Maksymiuka,w Orkiestrze Kameralnej Wojciecha Rajskiego czy Orchestre Philharmonique d’Europe z Paryża.
Działalność pedagogiczna artystki :starszy asystent w klasie fletu Akademii Muzycznej we Wrocławiu
(1984-90), profesor fletu Conservatoire Internationale de Musique w Paryżu – Salle Pleyel (1995 ).
Była wielokrotnie zapraszana do prac jury w konserwatoriach muzycznych Ile de France. Prowadzi ożywioną działalność koncertową,która rozwinęła się jeszcze w czasie Jej studiów we Wrocławiu . Koncertuje jako solistka i kameralistka w kraju i za granicą (Francja, Niemcy, Belgia, Czechy), uczestnicząc w wielu festiwalach i koncertach m.in.”Tydzień Talentów” w Tarnowie, „Musica Polonica Nova” we Wrocławiu, „Poznańska Wiosna Muzyczna”, ”Warszawska Jesień”,Międzynarodowy Festiwal „Laboratorium Muzyki Współczesnej”w Białymstoku,Świętokrzyskie Dni Muzyki w Kielcach , Festiwal „Śląska Trybuna Kompozytorów”w Katowicach, Festiwale Muzyki Organowej i Kameralnej m.in. Kamień Pomorski,Słupsk,Warszawa,Wrocław,Łagiewniki,Pelplin,Sandomierz,Tarnobrzeg, Wągrowiec, Kartuzy,Rybnik,Racibórz,Trzęsacz. Występowała w filharmoniach w Polsce, Instytucie Nowej Muzyki w Darmstadzie,„Musicora”- Salonie Muzyki Klasycznej w Paryżu oraz w Instytucie Kultury Polskiej oraz Sali A.Cortot w Paryżu i podczas Europejskich Spotkań Fletowych w Saint Maur.
Nagrywa dla Radia i Telewizji w Polsce i Francji.Reprezentuje Instytuty Francuskie i Alliance Francaise na
wielu koncertach muzyki francuskiej..
Jej ogromny repertuar obejmuje utwory od baroku po muzykę naszych czasów, kompozycje twórców z całego świata takich jak m.in. Toru Takemitsu, John Cage, Pierre Boulez, R.Aitken, E.Tangui, Thorkell Sigurbjornsson
i wielu innych. Szczególne miejsce w repertuarze artystki zajmuje muzyka polska. Wiele spośród współczesnych kompozycji na flet zostało jej dedykowanych przez takich twórców jak m.in. Zb.Bagiński,
Krzesimir Dębski,Ryszard Gabryś,Edward Sielicki,Piotr Grella-Możejko,Sław.Kaczorowski,Jacek Rogala,
Mirosław Gąsieniec,Andrzej Dziadek.Wysoko ceniona za interpretacje dzieł współczesnych.

Jarosław Wróblewski - organy

dr Jarosław Wróblewski
Kształcenie muzyczne roz­po­czął w Państwowej Szkole Muzycznej I i II st. w Białymstoku w kla­sie orga­nów prof. Marii Terleckiej. W latach 1988–1993 stu­dio­wał w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, którą ukoń­czył z wyni­kiem bar­dzo dobrym w kla­sie orga­nów prof. Józefa Serafina.
W latach 1993–2002 kształ­cił się w Hochschule für Musik und dar­stel­lende Kunst Mozarteum w Salzburgu w kla­sie prof. Heriberta Metzgera, który ukoń­czył z wyróż­nie­niem i nagrodą Ministra Republiki Austrii, a od roku 1995 na wydziale „Katolickiej Muzyki Kościelnej” gdzie uzy­skał dyplo­mem z wyróż­nie­niem w spe­cjal­no­ściach: organy, dyry­gen­tura chó­ralna, impro­wi­za­cja orga­nowa i kom­po­zy­cja kościelna.
Brał udział w licz­nych kon­kur­sach orga­no­wych i został lau­re­atem nastę­pu­ją­cych z nich:

•Ogólnopolskie Przesłuchania Uczniów Szkół Śred­nich w Inowrocławiu (I miejsce),
•Międzynarodowy Konkurs Organowy w Kamieniu Pomorskim (IV miejsce),
•Międzynarodowy Konkurs Organowy w Gdańsku (wyróżnienie),
•Konkurs Organowy „Bacha i Buxtehudego” w Szekszard (Węgry) (III miejsce),
•Konkurs Organowy w San Elpido a Mare (Włochy) (runda finałowa).
Jako soli­sta, dyry­gent i muzyk kame­ralny wystę­puje w Polsce, Czechach, Austrii, Niemczech, Szwajcarii, na Ukrainie, bio­rąc udział w licz­nych pra­wy­ko­na­niach utwo­rów kom­po­zy­to­rów współ­cze­snych (Seierl, Raditschnig, Mahmoud, Przybylski).
Przez wiele lat współ­pra­co­wał z Międzynarodowym Towarzystwem im. Paula Hofhaymera w Salzburgu, dla któ­rego przy­go­to­wał liczne pro­duk­cje muzyczne (m.in. wyko­na­nie wszyst­kich dzieł orga­no­wych Jehana Alaina).
Działał rów­nież jako muzyk kościelny w kilku kościo­łach Salzburga (Pfarre Wals, Pfarre Parsch, St. Michaelkirche), następ­nie w kościele św. Anny w Piasecznie i Kolegiacie św. Anny w Wilanowie, kul­ty­wu­jąc orga­nową muzykę litur­giczną oraz impro­wi­za­cję i kom­po­zy­cję kościelną.
Oprócz wystę­pów solo­wych współ­pra­co­wał z wie­loma orkie­strami i zespo­łami wokalno-instrumentalnymi (Orkiestra Filharmonii Narodowej, Orkiestra Kameralna Filharmonii Narodowej, Collegium Musicum St. Gallen, Sinfonieorchester der Hochschule Mozarteum, Capella Bydgostiensis, Orkiestra Filharmonii Szczecińskiej), jak rów­nież z soli­stami i zespo­łami, uczest­ni­cząc w kon­cer­tach i nagra­niach.
Doktorat w dys­cy­pli­nie arty­stycz­nej instru­men­ta­li­styka uzy­skał w roku 2006 w Akademii Muzycznej w Krakowie na pod­sta­wie roz­prawy Źró­dła inspi­ra­cji kom­po­zy­tor­skich Antona Heillera (1923–1979) w świe­tle wybra­nych kom­po­zy­cji orga­no­wych doj­rza­łego okresu jego twór­czo­ści. W latach 2002–2012 pra­co­wał w Instytucie Muzykologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II pro­wa­dząc klasę orga­nów oraz zaję­cia z har­mo­nii modal­nej.
Obecnie jest adiunk­tem w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a także nauczy­cie­lem orga­nów w Państwowej Szkole Muzycznej im. Józefa Elsnera w Warszawie.
W latach 2009–2010 był słu­cha­czem Podyplomowych Studiów Teorii Muzyki w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.
W wybo­rach 2012 został wybrany na pro­dzie­kana Wydziału Fortepianu, Klawesynu i Organów Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w kaden­cji 2012–2016.
Oprócz pracy arty­stycz­nej pro­wa­dzi oży­wioną dzia­łal­ność naukową (wykłady, semi­na­ria, kursy mistrzow­skie, publi­ka­cje, hasła encyklopedyczne).

POZNAŃSKI KWINTET AKORDEONOWY

Poznański Kwintet Akordeonowy powstał z inicjatywy Profesora Henryka Krzemińskiego, wykładowcy klasy akordeonu Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu.

Początkowo wraz z  profesorem kwintet współtworzyli studenci, a następnie absolwenci klasy akordeonu poznańskiej uczelni.

Zespół prowadzi działalność artystyczną od ponad trzydziestu lat. W okresie tym wykonał setki koncertów zarówno w kraju, jak również na estradach Europy, m.in.: Danii, Szwecji, Niemiec, Belgii, Holandii, Francji dokonując nagrań radiowych i  telewizyjnych w  Polsce, Szwecji i Francji. W maju 1990 roku Poznański Kwintet Akordeonowy został laureatem GRAND PRIX Międzynarodowego Konkursu Zespołów Kameralnych w Paryżu.

Wysoki poziom artystyczny jaki reprezentuje zespół to zasługa poszczególnych muzyków, którzy go tworzą. Artyści grają na instrumentach koncertowych renomowanych włoskich firm: GIULIETTI, BORSINI, PIGINI, EXCELSIOR oraz ZERO SETTE.

Poznański Kwintet Akordeonowy posiada bogaty oraz zróżnicowany repertuar, na który składają się transkrypcje wielkich dzieł dawnych mistrzów, muzyka współczesna, opracowania muzyki popularnej, oraz oryginalne utwory napisane specjalnie na akordeon lub kwintet akordeonowy.

Oficjalna strona www zespołu.

Mariusz Niepiekło - trąbka


Piotr Wilczyński - organy


Przemysław Witek - fortepian


Jerzy Szopiński - skrzypce


Krzysztof Ostrowski - organy


RODZINNE TRIO WIOLONCZELOWE

Anna Wróbel
Elżbieta Piwkowska-Wróbel
Andrzej Wróbel

Dima Gorelik /Izrael/ - gitara, śpiew


Konstanty Andrzej Kulka - skrzypce


ZESPÓŁ CAMERATA VISTULA

Andrzej Wróbel - kierownictwo artystyczne

Joanna Ławrynowicz - fortepian


Anna Wróbel – wiolonczela


Mariusz Dżyga – skrzypce


Aleksandra Resztik - sopran


Mateusz Zajdel – tenor


Piotr Latoszyński – fortepian


Jan Lewtak - skrzypce, dyrygent


ORKIESTRA KAMERALNA FILHARMONII NARODOWEJ


Kwartet smyczkowy "Primo Incontro"

Małgorzata Zalewska - I skrzypce
Jolanta Bartnik - II skrzypce
Dariusz Smoliński - Altówka
Dorota Smolińska - wiolonczela

Andrzej Jagodziński Trio


Waldemar Malicki – fortepian


Eliza Szulińska - sopran


Dariusz Zimnicki - dyrygent


Chór Archikatedry Warszawskiej


Orkiestra Sinfonia Viva


Agata Igras-Sawicka - flet


Zuzanna Elster - harfa


Jerzy Szopiński - skrzypce


Bartosz Jakubczak – organy


Rafał Bartmiński - tenor


Jarosław Wróblewski - organy


Maciej Fortuna - trąbka


Marek Smoczyński - organy


Robert Majewski – trąbka


Jan Bokszczanin - organy


MORPHEUS SAKSOPHONE QUARTET


Andrzej Wróbel - wiolonczela


Maria Pomianowska - wokalistka, multiinstrumentalistka


Joanna Ławrynowicz - fortepian


Józef Serafin - organy


Wojciech Psiuk – saksofon


Maciej Frąckiewicz - akordeon


kwartet puzonowy "TROMBASTIC"


Adam Mikołaj Goździewski - fortepian


Duet fortepianowy „Doppio Espresso”

Duet fortepianowy „Doppio Espresso”
Michał Drewnowski – Daniel Eibin

Tomasz Radziwonowicz - dyrygent


CHÓR TIBI DOMINE



Chór Tibi Domine działający przy Parafii Najświętszego Zbawiciela w Warszawie powstał w 2011 roku z inicjatywy ks. Tadeusza Sowy - proboszcza parafii. Zespół tworzą studenci i absolwenci Politechniki Warszawskiej, a także pasjonaci śpiewu chóralnego z innych uczelni. Chór wykonuje religijny repertuar a cappella, głównie z okresu renesansu i współczesności, w tym kilka prawykonań. Uczestniczy w mszach świętych w rodzimej parafii.
Tibi Domine ma w swoim dorobku również dzieła wokalno-instrumentalne, m.in. “Misa Buenos Aires” Martina Palmeriego, “Tosca” Giacomo Pucciniego czy “Stworzenie świata” Josepha Haydna. Kilkakrotnie brał udział w festiwalach i innych chóralnych projektach międzynarodowych. Aktywnie pracuje nad doskonaleniem techniki wykonawczej. Chór zdobył srebrny dyplom na VI Ogólnopolskim Konkursie “Ars Liturgica” w Gnieźnie. W 2016 roku może poszczycić się II miejscem na Festiwalu Muzyki Sakralnej w Grójcu oraz I miejscem na Festiwalu Sacrosong w Otwocku.
Dyrygentami zespołu są Justyna Pakulak i Dariusz Zimnicki.

patronaty medialne